Årsmöte med Erik Edman i Jönköping

(Ordförande Johan Sjöström, till höger i bild, avtackas efter åtta år i styrelsen)

Spurs f.d. vänsterback Erik Edman på supporterklubbens årsmöte i Jönköping då bl a ordförande Johan Sjöström avtackades efter åtta år i styrelsen och Urban Blom valdes in. Ett femtiotal tillresta medlemmar närvarade på Shooters Sportbar. Kul att ni kom!

Supporterklubbens ordförande Johan Sjöström, Stockholm avtackades efter åtta år i styrelsen varav sex år som ordförande. Johan valde att kliva av i ett läge då supporterklubben mår bra, är stabil och är rekordmånga (ca 1700 st just nu, några månader in i medlemssäsongen). Han avtackades med applåder, diplom, Tipsextra-boken* samt en flaska Pol Roger Blanc de Blanc från årgång 2009 – året då han valdes in i styrelsen. Passande tyckte vi symboliskt efter alla dessa år av enormt många ideella arbetstimmar som lagts för supporterklubben och dess medlemmar. TACK för allt Johan!

erik edman. foto mathias bridfelt 2017    (F.d. Spurs-försvararen och Hedersmedlem Erik Edman talade om sin tid i Spurs)

Även styrelsens Robin J Dronsfield, Karlstad, avgick efter några år i styrelsen där han bland annat initierade tottenhamsweden’s facebook-chattforum där 2000 spursfans pratar högt och lågt om tottenham regelbundet. Tack Robin!

Styrelseveteranen Peter J Borg, Enköping/Torrevieja avgick även efter ett bonusår i styrelsen. Peter var ekonomichef under klubbens första 7-8 år och har THSS Golfturneringen som sitt hjärtebarn numer. Tack Peter!

Då styrelsen minskas i antal från totalt 9 personer till 7, så valdes endast en ny styrelsemedlem in som ersättare – vi välkomnar Urban Blom, Uddevalla och ser fram emot ett bra samarbete – för klubbens 1700 medlemmar! Urban reser på många Spurs-matcher och presenteras närmare här på sajten inom kort.

I valberedningen valde Johan Öberg, Luleå/Stockholm att kliva av efter valberedningsarbete i sex år. Flera fina styrelsevärvningar har gjorts. Tack Öberg! Ersätter gör Per Ekman Östersund/Stockolm – den hårt mediabevakade elgitarrvirtuosen med hipsterskägget som reser på många Spurs-matcher! Välkommen in i gänget, Per!

(Den nya valberedningens Per Ekman, mitten, och Lars Hansson, höger).

Den nya uppdaterade styrelsen och valberedningens sammansättning ser då ut så här:

LEDAMÖTER
Sverker Otterström, Stockholm, Ordförande
Gunnar Peterson, Ljungskile, Vice Ordförande
Thomas Erlandsson, Varberg, Ekonomichef
Mathias Bridfelt, Stockholm, PR- & Marknad
Stig Henriksson, Malmö, IT- och merchandisekoncept

SUPPLEANTER
Peter Ström, Örebro, IT
Urban Blom, Uddevalla

VALBEREDNING:
Lars Hansson, Borås