Årsmöte THSS 7 Maj 2011

Här kommer en kort redogörelse för vad som gicks igenom på årsmötet i Stockholm 7 Maj.

Bagpipers Inn var lokalen dit ca 30st THSS medlemmar tagit sig för att vara med på THSS årsmöte 2011.

Dagen bjöd inte endast på en mysig lokal, om än nere i en källare när det var bra väder utanför. Vi besökare fick även ta del av vad Magnus Österberg som arbetar som talangscout för Tottenham Hotspur, hade att berätta om klubben och deras arbete med unga talanger och om hur det skiljer sig från andra klubbar. Efter Magnus hade avslutat svaren på de sista frågorna såg vi alla på Tottenham-Blackpool och trots den glada stämningen innan var vi många som lämnade puben med något nedstämt sinne.

Protokoll samt Årsberättelse följer nedan:

Protokoll från Årsmöte den 7 maj 2011 16:00

Agenda:

1.Årsmötets öppnande
Vice ordförande Rikard Redin välkomnade alla (ca 30st) medlemmar som deltar i årsmötet. Medlemmarna godkände att mötet var utlyst i enlighet med föreningens stadgar.
2.Val av mötesordförande
Rikard Redin valdes till mötesordförande.
3.Val av mötessekreterare
Håkan Peleback valdes till mötessekreterare.
4.Årsberättelse
Årsberättelsen lästes upp och godkändes. Bilaga 1
5.Ekonomisk årsberättelse
Kassörens rapport lästes upp och godkändes. Bilaga 2
6.Revisorns rapport
Revisorns rapport lästes upp och godkändes. Bilaga 3
7.Ansvarsfrihet för styrelsen
Årsmötet gav ansvarsfrihet för den sittande styrelsen för föregående verksamhetsår.
8.Val av styrelse
1. Johan Sjöström väljs till ordförande på två år.
2. Lennart Pettersson väljs in som ledamot i styrelsen.
9.Val av suppleanter + Adjungerad (webbshopen)
1. Rikard Redin väljs som suppleant på två år.
2. Mikael Unnebo väljs in som adjungerad

Övriga Styrelsen:
Håkan Jönsson Suppleant (Ett år kvar)
Johan Jonsson Ledamot (Ett år kvar)
Axel Roos Webansvarig
Samuel Sandqvist sekreterare (Ett år kvar)
Peter J Borg Kassör (Ett år kvar)
Mattias Bridfelt Ledamot, (Ett år kvar)

Håkan Peleback Suppleant, mandat tid är slut och han slutar
Jan Juhlin Ordförande, slutar
Peter Olsson Webshop, slutar

10.Val av revisor
Årsmötet valde Ronald Jonsheden till revisor för nästa verksamhetsår i enlighet med valberedningens förslag
11.Val av ny valberedning
1. Daniel Strand väljs in i valberedningen
2. Johan Öberg väljs in i valberedningen
12.Fastställande av medlemsavgift för nästa verksamhetsår (2011/2012)
Årsmötet beslutade att behålla nuvarande avgifter.
Familjemedlemskap (krav är gemensam bostadsadress) 500:-
Vuxen medlem (Över 15 år vid tidpunkt för start av verksamhetsår 1 juli) 200:-
3 års vuxenmedlemsskap 500 kr:
13.Motioner
Inga Motioner hade inkommit till årsmötet
14.Styrelsens rekommendationer till nästa styrelse
Finns som en del i Årsberättelsen. Bilaga 1
15.Övrigt
1.THSS har i år fått ett tackbrev från SOS Barnbyar där de tackar för våra bidrag.
2.Peter Olsson tar upp en problematik med att stället THSS använde som restaurang på senaste medlemsresan utövar ocker mot oss genom att ta högre priser när vi var där än de tar i vanliga fall. Resegruppen kommer att kolla upp detta.
3.Johan Öberg frågar om det är möjligt att han som fysioterapeut får säga att han representerar THSS om han eventuellt skulle fråga Tottenham Hotspur om möjlighet att besöka Tottenhams läkaravdelning/Fysioterapeuter. Det ska inte vara några problem.
16.Årsmötets avslutande
Årsmötet avslutades och Magnus Österberg, scout för Tottenham Hotspur kom och berättade lite om sitt jobb för mötesdeltagarna. Sedan sågs matchen Tottenham – Blackpool.

Årsberättelse THSS (Bilaga 1)

Ännu ett år har passerat och THSS som förening fortsätter att växa. Målsättningen inför året var att nå över 1000 medlemmar denna säsong och det målet uppfylldes med råge. Samtidigt är styrelsen medveten om att det finns många Spursfans i Sverige som ej är medlemmar, och ambitionen är och måste vara att göra föreningen så attraktiv att inga Spurssupportrar kan hitta orsaker att inte vara medlem.

Under årets har vi haft 9 stycken styrelsemöten, varav ett styrelsemöte ägde rum i Jönköping där de flesta styrelsemedlemmarna deltog. Närvaron på styrelsemöten har generellt varit bättre än föregående år.

Under årets har de populära medlemsresor fortsatt. Det blev två resor i år och båda två avlöpte mycket väl. Vi i styrelsen har under året diskuterat hur vi kan förnya och förbättra våra resor och en resegrupp har tillsatts som skall arbeta fram förslag rörande supporterresorna.

Föreningens ekonomi är fortsatt stabil och långsiktigt ser styrelsen nu över hur vi kan nyttja dessa pengar för att de bästa skall komma våra medlemmar till gagn. Förslag kring detta mottages. Det har inom styrelsen diskuterats att ordna THSS-träffar med legendarer i Sverige. Även supportermatcher mot Spurts Legends XI har diskuterats.

THSS har under året drivit ett segdraget webbprojekt som i och för sig ligger ungefär på budget. Orsaken till förseningen är dels en del tekniska problem, dels viss otydlighet i kravspecifikationen, men också en del problem i resursallokering Troligen lanseras den nya hemsidan under Junimånad då Rikard Redin och Jan Juhlin under föregående vecka godkänt funktionalitet och utseende.

Under året har föreningen fortsatt bygga vidare på den goda relation vi har med THFC och Tottenham Hotspur Supporters Sweden har ett mycket gott rykte hos THFC och ses som en välskött och blomstrande förening. THFC är en av de största officiella supportföreningarna och vårt goda rykte ger oss en del fördelar i relationen med THFC, vilket kan ses bland annat i bra möjligheter vid biljetthantering.

Vår webbshop har under året fått en del nya produkter av högre kvalitet och hela webbshopen kommer att få en ansiktslyftning i samband med att den nya hemsidan publiceras. Peter Olsson har tackat för sig efter detta år och ersättas av Mikael Unnebo och Christer Ekholm.

Vår uppmaning till den nya styrelsen är att fortsätta locka medlemmar till föreningen, jobba med att förbättra medlemsresorna samt givetvis att fortsätta värna om Tottenham namn nu när föreningen dessutom är på väg in i Champions League.

Rekommendationer till nya styrelsen
Avgående ordförande Jan Juhlin vill passa på att tack för sig:

"Det är enormt tråkigt att inte kunna vara på plats i Stockholm på årsmötet, men ibland träffar skiten fläkten och dessvärre hamnar i de lägena inte all skit på Arsenal som det egentligen borde.

Från mitt håll hoppas jag att THSS nya styrelsen fortsätter på det inslagna spåret. Att man aktivt jobbar för att öka medvetandet hos Spursfan att vi finns, och att vi jobbar för dem. Fokus borde också läggas på att få fler ungdomar att få upp ögonen för Tottenham Hotspur FC.

Vidare bör målsättningen under 2011/2012 vara att bygga vidare på den förbättrade hemsidan och dess struktur, då förutsättningarna för en unik webbsida nu finns."
(Jan Juhlin, Ordf 2004-2011)